vineri, 17 februarie 2012

Tolerance.ro: Russian Ambassador in Chișinău, Republic of Moldova, to start new diplomatic scandal



Valerii Kuzmin, the Russian Ambassador in Chișinău, Republic of Moldova declared that his country plans to open a Consulate in Tiraspol, in Transnistria, the unrecognized separatist region of the Republic of Moldova, Tolerance.ro reports.

Speaking with one representative of the unrecongnised Transnsitria, he confirmed that although Republic of Moldova is against this Consulate, sunner or later Russia will open it…

So, Should we understand that Kuzmin wanted to say that that sooner or later Russian Federation will recognize the independence of Transnsitria ?

Source: Tolerance.ro

CatalinCornea.ro: Cine este puterea regională? sau… Ce nu poate România, face Turcia!



Turcia este una dintre ţările cel mai puţin afectate de criza care a început la sfârşitul anului 2008. Produsul Intern Brut al statului turc a crescut cu 10,2% în prima jumătate a anului 2010, marcând cea mai dinamică evoluţie din Europa. În acest context, Turcia continuă să uimească Europa prin politica ambițioasă a investițiilor publice: un nou canal de navigaţie care va lega Marea Neagră de Marea Marmara (o alternativă la Strâmtoarea Bosfor), calea ferată subterană Marmaray (care va face legătura între Europa şi Asia pe sub Canalul Bosfor) și mai nou construcția de avioane.

Zilele trecute autorităţile turce au declarat că vor să înfiinţeze un operator aerian regional, care să-şi producă singur avioanele de pasageri pentru cursele de linie. Așadar, Turcia se apucă de construit avioane! Construcția de avioane pentru pasageri este o industrie exclusivistă, dominată de doi coloși: Boeing şi Airbus.

Foarte interesant este că o altă mare țară din regiunea Mării Negre începea construcția de avioane de pasageri încă în urmă cu 30 de ani… Avionul se numea ROMBAC 1-11 și după cum deja cred că v-ați dat seama era construit în România.

Primul avion a fost terminat în luna august 1982 și a fost prezentat presei și oficialităților române la 27 august 1982, fiind primul avion de pasageri cu reacție construit în România.

Înainte de 1989, Fabrica de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip (plus două neterminate). ROMBAC 1-11 era la acel moment, singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS, proiectul ROMBAC prevăzând a fi construite un număr total de 80 de avioane.

Care credeți ca a fost viitorul avionului comercial românesc?
Este limpede, nu-i așa?

Proiectul a fost abandonat, așa cum România a fost abandonată prăduitorilor care au administrat-o în perioada post comunistă (sau neo-comunistă)…

Dacă România nu a putut să își fructifice experiența și să continue construcția de avioane comerciale, probabil că o va face Turcia!
Succes!

Sursa: http://catalincornea.ro/2012/02/03/cine-este-puterea-regionala-sau-ce-nu-poate-romania-face-turcia/